الگوریتم گوگل چیست؟

برای همه ما به دفعات اتفاق افتاده که کلمه یا عبارت یا حتی سوالی را در گوگل سرچ کرده ایم و به دنبال مطلب موردنظرمان در زمینه های مختلف بوده باشیم و سپس گوگل لیستی از سایت هایی که مطلب مورد نظر ما در آنها وجود دارد را برای ما لیست کرده است. همه این اتفاق در عرض چند ثانیه رخ می دهد، اما آیا می دانید که گوگل این کار را چگونه انجام می دهد و یا اینکه لیست سایت هایی که برای شما نشان داده می شود برچه اساسی مرتب شده است و ترتیب نمایش آنها چگونه مشخص می شود؟

اگر نیاز به مشاوره حرفه ای سئو برای در صفحه اول گوگل قرار گرفتن کسب و کار و شما از طریق خدمات SEO  را دارید، با اسماعیل سحاب تماس بگیرید.

وقتی شما کلمه یا عبارتی را در گوگل سرچ می کنید ممکن است صدها و یا حتی هزاران وب سایت وجود داشته باشد کلمه مورد نظر شما در آنها وجود داشته باشد اما اینکه کدام سایت ها جزو اولین سایت ها داخل لیست نمایش داده شود توسط الگوریتم های گوگل مشخص می شود. قطعا تمامی سایت ها سعی می کنند که اسم سایت آنها جزو لینک های اول لیست گوگل باشد، توسط الگوریتم هایی که گوگل برای اینکار مشخص کرده مشخص می شود.

الگوریتم گوگل مجموعه ای از نرم افزارهای هوشمند است که بر اساس بررسی یک سری فاکتورهای مشخص در وب سایت ها، آنها را برای نمایش در صفحات گوگل رتبه بندی می کنند. این نرم افزارها و الگوریتم ها هر روزه توسط مهندسین شرکت گوگل به روز رسانی می شوند.

گوگل با استفاده از این الگوریتم ها سایت های تقلبی را از سایت هایی که با روش های درست سعی در تبلیغات و بالاآمدن در لیست گوگل را دارند جدا کرده و سایت هایی را که تقلب می کنند از لیست گوگل حذف کرده و یا بازدید از آنها را کاهش می دهد.

برای مثال در گذشته اگر سایتی مطالب دیگر سایتها را در صفحات خود کپی می کرد از نظر گوگل بلامانع بود و حتی ممکن بود در لیست اولین سایت های گوگل نمایش داده شود اما امروز گوگل از این سایت ها را بعنوان اسپمر شناخته و گاها آنها را از لیست نتایج خود حذف می کند.

همچنین الگوریتم های گوگل سایت هایی را که سئوکاران با روش های موسوم به بلک سئو سعی در بالاآوردن آنها در صفحات گوگل را دارند شناسایی کرده و آنها را بعنوان اسپم از لیست جستجوها حذف می کند.